Sidevisninger i alt

onsdag den 2. august 2017

Lavendler i Paris og hjemme



Vores ferie i år gik til Paris. Min familie er ikke særligt haveinteresserede, men en gang imellem kommer vi alligevel forbi et par steder som jeg kan dvæle lidt ved.
Vi ville på Musée de l'Orangerie for at se Monets store malerier, men kom lidt for sent. I stedet fik jeg fotograferet disse skønne lavendler - og så tog vi på museum næste dag (kan stærkt anbefales)






Og hjemme igen hos mine egne lavendler - billederne er dog taget for et stykke tid siden, hvor også rosen Alkymist endnu blomstrede.
Lavendlerne gror på et stendige og der er to slags, en almindelig mørk Hidcote Blue og en langstilket meget lys lilla slags af ukendt slags. Sidstnævnte er nu ved at være så stor, mindst halvanden meter i diameter og den er ved at være så tung at den ikke kan holde sig oppe, men falder ned og deler sig.





Og så er de langstilkede lavendler pæne i en vase.




2 kommentarer:

  1. Øj nogle fine Lavendler, jeg kan slet ikke få nok af dem og har også en fin Rosa farvet :o)

    SvarSlet
  2. Jeg ville gerne både have rosa og hvide lavendler. Har haft en lille hæk på ca 1 meter af hvide lavendler. Tror der er et sølle eksemplar tilbage. De holder desværre ikke så længe er min erfaring.

    SvarSlet

En kommentar er altid værdsat.